Wednesday 5 December 2012

Suami saya merajuk.

Seorang wanita mengadu kepada seorang Ustaz mengenai kemelut rumahtangganya.

Wanita : Assalamualaikum ustaz.

Ustaz : Waalaikumsalam.

Wanita : Ustaz, suami saya merajuk dengan saya. Dah sebulan dia tak balik rumah.

Ustaz : Kenapa sampai jadi macam tu?

Wanita : Suami saya pernah berjanji dia tidak akan kahwin lain. Tapi dia dah ada isteri lain. Bila saya dapat tahu, saya marah dan mengamuk. Mungkin saya ada mengeluarkan kata-kata yang tidak patut. Apa patut saya buat?

Ustaz pun menerangkan perihal poligami. Perkahwinan itu adalah sah dan tidak boleh dipertikaikan. Wanita tersebut mendengar dengan teliti dan sesekali mengiyakan apa yang diperkatakan oleh Ustaz tersebut sehinggalah ke ayat 'puan sebagai isteri pertama....'

Wanita : Tapi ustaz, saya isteri kedua.

No comments:

Post a Comment