Thursday 14 March 2013

Dalam hati ada landskap.

AWAS!

Baca boleh, buat jangan.

Biasalah bila berteman, si perempuan tertanya2 brp lama balak aku ni nak usung aku ke hulu ke hilir. Asik gi dating je. Bila agaknya nak antau wakil masuk meminang.

Betul tak?

Biasanya juga si lelaki yang cuba buat surprise masa nak melamar. ada tu yang melutut, konon2nya romantik. ada tu bawak pi mkn kat hotel atau restoran ekslusif diletaknya cincin dlm kek dsbnya. Awek pulak bila tergigit cincin, buat2 terperanjat dan tak tahu cincin tu utk apa dan siapa. Hehehe.

Ni aku nak bagi satu cadangan kat awek2 yg dah lama nau menunggu.

Hangpa pi booking satu meja kat restoran yg ada org menyanyi. paling best kalau yg jenis acapella. Siapkan liriknya sekali.

Hang ajak balak hang pi restoran tu. Masa tengah makan, hang bagi signal kat penyanyi tu sughuh ghapat kat meja. Si lelaki mesti herankan? hehehe. dan balak tu akan terperanjat bila penanyi tu berdendang dgn bait2 di bawah...


Kalaulah tuan mengutip pinang
Kumpulkan ia di dalam dulang
Bilalah abang nak masuk meminang
Ayah dan emak tidak menghalang


Dalam hati ada landskap
Taman bunga kencana dewi
Hidup saya tidak lengkap
Selagi tidak menjadi isteri


Pakai baju merah
Seluar warna ungu
Abang jangan marah
Saya dah lama menunggu


Hehehe.

Baca boleh, buat jangan ya.

2 comments:

  1. Ah, tapi Pak Man, saya nak cepat masuk pinang je, terus putus. Camne tu?

    ReplyDelete
  2. bunga bukan sekuntum
    kembang pun tak lama
    hehehe.

    ReplyDelete