Thursday 23 August 2012

Kesah monyet kasanova dan gajah betina.



Cghita ni dah lama aku dengau. Cuma kali ni, aku ada 'keberanian' nak share dalam blog aku ni. Cghita ni mengisahkan tentang perilaku seseorang yang perasan hebat, walhal tiada sesiapa yang ambil pusing.



Cghitanya macam ni....


Ada seekor monyet jantan dalam hutan. Monyet jantan ni jenis monyet kasanova. Setiap kali binatang lain yang lalu tu betina, monyet ni akan usha. Nak ngorat. Kalau nasib baik, dapatlah 'one night stand'. Biasanya tak dapat. Dalam banyak-banyak binatang yang monyet tu perhatikan, ada sekor gajah betina seksi yang paling digeramkan. Banyak kali jugaklah diushanya, tapi gajah betina buat do no je..

Satu haghi, monyet tu bertekad untuk bertenggek belakang gajah betina paling seksi. Monyet tu ikut ajer ke mana gajah tu pergi. Apabila dah dikumpulkan keberanian, monyet tu pun mula bertanya...

'hai, I dah lama teringin nak bertenggek di belakang kau, wahai gajah betina paling seksi dalam hutan belantara ni. I tak tahan apabila melihat kau berjalan, punggung mu ke kiri, ke kanan... waduh...'

Gajah betina kelihatan seperti mengangguk tanda memberi kebenaran. Apa yang tidak diketahui monyet tersebut ialah, gajah jalan biasanya kepala mengangguk-angguk.

Terus monyet tu terjun dari atas dahan, dan landing kat belakang gajah. Apalagi, terus dihayunnya anu gajah betina tu. Dihayunnya tanpa henti dan dengan rakus. Gajah betina tu tak perasan pun yang ada monyet sedang mengerjakan anunya.

Gajah betina berjalan seperti biasa. Tiba-tiba gajah betina tersepak tunggul kayu dan menjerit dan monyet tu terjatuh daghi belakang gajah.

Dengan tanpa rasa malu, monyet berkata,

'sori ye darling, lain kali I buat pelan-pelan ya'.

No comments:

Post a Comment