Sunday 29 January 2012

Eh Eh!

Eh Eh! Kenapa dengan aku ni? Tiba-tiba ghasa lain macam je...

Eh Eh! Macam mana pulak boleh jadi macam tu? Kau tak pandang bawah ke masa berjalan?

Ada oghang panggil eh eh! tu satu penyakit... 'cuba kau tengok pakngah kau tu.. penyakit eh eh! dia dah datang...cubalah masa nak bangun tu, pelan-pelan sikit...ni tidak...kan ke dah terpeleot kaki tu...'

Kesian kat pakngah, masa nak bangun daghi duduk, badan tak stabil. Menjajau tangan mencaghik dinding sambil mulut berkata 'eh eh!'

Anda ada penyakit eh eh!?

'Eh eh! awak ni... ke situ pulak. saya cakap hal lain, awak pulak paham tang lain.' Anda biasa dengan dialog ni? Salah satu cara nak menangani salah faham adalah dengan menggunakan perkataan 'eh eh!'. Eh Eh! sudah memadai untuk merungkaikan salah faham.

Anda sedang beratur dan tiba-tiba ada orang potong Q. Anda berkata "eh eh! aku penat beghatur, dia dengan senang hati potong Q'

Atau anda tidak suka dengan godaan seseorang, anda kata 'eh eh! apa ni. saya tak sukalah'

Atau pun, anda tidak faham apa yang saya cuba sampaikan, anda boleh kata

'EH EH! APA YANG MAMAT NI BEBELKAN?'

No comments:

Post a Comment